ETIKETTER

tisdag, januari 22, 2008

Lite frågor om min praktik på SOLO

Sitter nu på redaktionen, klockan är snart nio och då sätter arbetet igång på riktigt ;) Såg att jag fått ett par frågor från några av er, så tänkte svara på dem här ifall någon mer undrar. Undrar ni något mer så är det bara att fråga ;)

Fashionina said...
åh vilken kul praktikplats! hur fick du den? praktiserar du där från universitetet eller någon speciell kurs? :)
SVAR: Ja, det är verkligen toppen här! Jag pluggar Medie- och kommunikation på Högskolan i Jönköping och är nu inne på min fjärde termin som innehåller 3 månaders praktik. Jag ringde helt enkelt till chefredaktören Karin på SOLO och skickade in mitt CV + personligt brev och så fick jag platsen =)

Lain said...
Shit va kul praktikplats! Vad har du för arbetsuppgifter då? Kommer din närvaro göra avstamp i tidningen?
SVAR: Jag har ingen aning, det får framtiden utvisa =) Jag har hitills bara arbetat en dag här haha så har ju inte fått pröva på allt, men kommer att få vara som "en i redaktionen", dvs att jag kommer skriva artiklar, göra intervjuer och annat kul.

Nu väntar arbete på redktionen! Hör sen! //Maria

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Vera sa...

Va kul att du fått praktikplats på SOLO. Hojta gärna till när du varit med i ngn artikel eller så.
Kram Vera

22 jan. 2008 10:19:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Vera: Tack snälla du! Det ska jag absolut göra :D Kramar

22 jan. 2008 13:06:00  
Anonymous Anonym sa...

Låter jättekul! Solo är ju en spännande och "ung" tidning så du får nog lära dig jättemkt under din praktikperiod.

//Lola

22 jan. 2008 14:08:00  
Anonymous Anonym sa...

tomt här i jönköping nu mia

22 jan. 2008 21:27:00  
Anonymous Anonym sa...

åh så kul! :)

2 feb. 2008 23:29:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->