ETIKETTER

onsdag, januari 23, 2008

Heath Ledger hittaeds död 15:45

Nää det är inte sant! Jag är heeelt chockad! Hur kan Heath Ledger vara död?! Känns jätte konstigt! Jag som älskar många av hans filmer! 10 orsaker att hata dig, Casanova, En riddares historia och De 4 fjädrarna är några av mina absoluta favoriter som jag kan se om och om igen...

En städerska upptäckte Ledgers livlösa kropp när hon strax före halv fyra i går eftermiddag anlände till stjärnans lägenhet i Soho.
Ledger hade beställt massage och massösen stod och väntade. När ingen svarade gick både hon och städerskan in i bostaden.
På sängen hittade de honom naken liggande på mage.
Drygt 20 minuter snare bekräftade ambulanspersonal att Ledger var död.

– Personalen fann både receptbelagda och receptfria preparat vid hans säng, rapporterade New York Times.
Skådespelarens familj tillbakavisade i natt rykten att Ledger tagit sitt eget liv.
– Han var inte den typen av person, sa de.
Från andra håll kom uppgifter om att Ledger led av lunginflammation
En sak är dock klar.
Sömnmedel hade Ledger använt förut.

– Förra veckan sov jag i genomsnitt två timmar per natt. Jag kunde inte sluta tänka. Min kropp var utmattad och ändå arbetade mitt sinne, berättade han för New York Times då han för två månader sedan var mitt uppe i inspelningen av nya ”Batman”.
En natt tog han sömnmedlet Ambien. Men det gav ingen effekt. När han tog ytterligare ett piller tuppade han av, bara för att vakna en timme senare, med tankarna fortfarande malande. (Källa: Aftonbladet)

Etiketter: ,

3 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Så hemskt är det. Tror det var en olycka.. som det skrivits. Men man ska inte överdosera eller blanda piller.

23 jan. 2008 14:36:00  
Blogger Marte sa...

Kjemptrist. Fin skuespiller! Likte han i Brokeback mountain:)

23 jan. 2008 18:26:00  
Blogger emelie sa...

Jag visste inte att jag kunde känna såhär för en kändis.. När jag fick reda på att han hade dött började jag nästan gråta :O Han har verkligen något speciellt.

3 feb. 2008 14:29:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->