ETIKETTER

lördag, december 08, 2007

The hills are alive, with the sound of music

Det finns en enda film i hela världen som jag kan titta på om och om igen utan att tröttna. Denna underbara film är en klassiker från 60-talet som utspelar sig under andra världskriget. Ni har säkert sett den och om ni inte har det så måste ni komma ihåg att göra det någon gång. Jag talar om filmen The Sound of Music. Anledningen till att jag gilar den här filmen så mycket, är att jag som barn alltid brukade se på den när jag kom hem från dagis och lekis. Hade den inspelad på VHS och såg den näsan varje dag. Låter ju helt sjukt haha men så ligger det till. Dockteatern var/är en favoritscen! Julie Andrews som spelar rollen som barnflickan Maria ville jag vara kompis med. Jag var nog dessutom hemligt kär i Christopher Plummer som spelar den stränga pappan. Men den allra största anledningen till att jag älskade (älskar) filmen är för den underbara musiken. Jag var inte äldre än 6 år och kunde ändå alla texter utantill, självklart sjöng jag dem i egna versioner haha. Idag visades denna underbara film på Tv 3, men tror att SVT kommer att visa den efter jul någon gång för er som är intresserade.

Etiketter: ,

1 Comments:

Blogger Miss Upsey Daisy sa...

Jag får se den efter jul helt enkelt. En film som alla pratar om men som jag fortfarande inte sett... dock läst boken :-)

8 dec. 2007 17:48:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->