ETIKETTER

måndag, december 17, 2007

Före och Efter

Sedan klockan 9 imorse har jag haft lektion i skolan om Photoshop. Har lärt mig massa nytt, bl.a. hur man retuscherar! Skit kul! Har bl.a. fixat bilden här ovan med Alicia Silverstone, visst blev det skillnad?! Om jag som nybörjare på retuschering kan åstadkomma detta, undra då hur pass mycket arbete det ligger bakom alla kändisbilder... Det är helt sjukt hur mycket man kan göra. Det får en att inse att alla kändisar faktiskt är vääääääldigt retuscherade, in i minsta lilla detalj.

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym sa...

va duktigt! jag brukar också fixa lite bilder men inte sådär mycket :D

17 dec. 2007 17:19:00  
Anonymous Anonym sa...

aaaah, hur gjorde du??? jag har försökt lära mig men...hm..verkar svårt..

17 dec. 2007 22:52:00  
Anonymous Anonym sa...

Hej!
En anonym person gick in på min blogg (modisten.blogg.se) och skrev en arg kommentar till mig om att jag har snott din retusch. Hon/han sa att hon var en kompis till dig och hade gått en photoshopkurs tillsammans med dig och visste att du retuscherat denna bild. Hon lät rätt arg...
Jag kan lova dig att jag absolut inte tagit din retusch, utan själv lagt en timme på min version, så det är klart att jag blev lite ledsen (men det är ju inte ditt fel :D). Om du går in på min blogg här (LÄNK: http://modisten.blogg.se/1209657875_retusch__alicia_silve.html) så hoppas jag att du ser att det faktiskt är JAG som gjort det hela. Ett tydligt tecken på detta är att jag använt samma bild, men den jag använt är inte lika beskuren. Dessutom har vi retuscherat lite olika som du kanske ser. Jag hoppas att du förstår mig!
Det skulle verkligen vara snällt om du skulle kunna förklara detta för din kompis så hon inte går omkring och är sur på mig för något jag inte gjort.

Tack på förhand, ha en trevlig långhelg!

Kram
/elin - modisten.blogg.se

1 maj 2008 21:27:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->