ETIKETTER

tisdag, oktober 23, 2007

Konstig personal på KICKS

Följande samtal ägde rum på Kicks i fredags:

Jag: Kan du rekommendera någon primer som du tycker är riktigt bra?
Anställd: Ja, den här tycker jag är den allra bästa (tar fram produkten och tar en liten klump ur burken och kletar den på sin egna hand först och sen på min)
Jag: Okej, så den är bäst? Finns ingen annan du rekommenderar?
Anställd: Nej, den här är den bästa enligt mig.
Jag: Okej, men kan jag få hem lite i en testburk så kan jag ju testa hemma och se om jag trivs med den.
Anställd: (ser helt chockad ut) Vadå vill du ha ett test hem?
Jag: (förvirrat) Ja...? Vadå då?
Anställd: (med kylig röst) Ja, men är du säker? Det är ju så mkt bakterier, alla som testat den tidigare...
Jag: Eh, jo men jag måste ju veta om den är bra eller inte. Den är ju inte billig precis, skulle kännas dumt att köpa den och att det sen visar sig att jag inte är nöjd med den...
Anställd: (tjurigt och kallt och faktiskt lite nedlåtande) Jaha, ja ok, som du själv vill.

Så tar hon fram en liten burk och ger mig en halv droppe primer...

Nää seriöst, lite trevligare mottaagande tack. Om jag ber om en provburk hem så ska jag väl inte behöva kriga för att få ett? Vadå service? Det är inte första gången jag fått hem prover precis... Tror dessutom inte att hela befolkningen gått och grävt i burken men ändå? Äsh... Jag kanske överreagerar, minns inte ens allt hon sa, men jag minns att hon var väldigt nedlåtande. Buu! Därför hon fick ful färg på "sitt namn" haha

Etiketter:

7 Comments:

Blogger Sabine sa...

Vissa expediter undrar man verkligen hur de fick sitt jobb. Saker som är dyra tycker jag att man borde få en test på om man ber om det. Har köpt många saker (dyra) som jag ångrar att jag inte tog en test på innan jag gjorde slag i saken. Och bra gjort att du gav henne en ful färg haha!

23 okt. 2007 11:16:00  
Blogger Miss Upsey Daisy sa...

´
Det kostar inget att vara trevlig. Var precis inne på Kicks på lunchen och tycker inte att de är så serviceminded som de skulle kunna vara.

23 okt. 2007 13:40:00  
Anonymous Anonym sa...

hahahah ful färg på sitt namn.. bästa mia

23 okt. 2007 17:37:00  
Anonymous Anonym sa...

"Därför hon fick ful färg på sitt namn" HAHAHAHAHA :D

23 okt. 2007 18:18:00  
Anonymous Anonym sa...

hahahaha, Maria vad du är elak!!! skriver hennes namn med ett fult namn! usch då! :P

23 okt. 2007 20:28:00  
Blogger ShopaholicNumberOne sa...

Men guuud vilken OTREVLIG försäljare!! stackars dig!! Hur gammal var hon? Alltid intressant se åldersmässigt på sånt här, har mina egna teorier om butikspersonal & viss ålder hmhmhm... När jag bad om test på en foundation i en butik så sa de "ja du får du ta med en burk för vi har inga" ...hahaha... vilka svin! & åh jag har många kul historier om störd butikspersonal! :-O

24 okt. 2007 16:47:00  
Anonymous Anonym sa...

ful färg menar jag! var klockan för mkt där eller? .. men om händelsen, helt förkastligt! hon förtjänade den fula färgen!

24 okt. 2007 22:22:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->