ETIKETTER

söndag, april 22, 2007

Läppglans - Budget eller Lyx?

Jag ska försöka att fatta mig kort och låta bilderna tala för sig själv. Poängen med detta lilla test är att tipsa om budgetalternativ som praktiskt taget ger likadant resultat som lyxvarianten.1. Nivea, Caregloss & Shine - Lovely Red = 60 kr
+ Ger en snygg röd färg men som ändå inte för stark. Smakar gott!
- Skulle man få lite gloss utanför läpparna ser det ungefär ut som efter att man ätit köttfärssås.
2. FACE Stockholm, Lipgoss - Rose = 115 kr
+ Ger en snygg färg
- Glänser inte så mkt, ganska matt.
3. ACO, Time Shimmering Lip Balm = 85 kr
+ Ger snygg färg, glans och är dessutom vårdande och återfuktande.
- Finner inget negativt.
4. Collistar, ExtraGloss - Rosa Latte = 190 kr
+ Färgen sitter kvar länge, ger intrycket av naturligt ljusrosa läppar.
- Man måste "arbeta fram" den naturliga färgen genom att pressa ihop läpparna ett tag. Annars blir färgen för stark.

English:
The point with this lipgloss test is to tip you guys about budgetalternatives that gives the same results as the expencive once. 1, Nivea. 2, FACE Stockholm. 3, ACO, Time Shimmering Lip Balm. 4, Collistar.

Etiketter: , , ,

15 Comments:

Blogger Mill sa...

Vilka bra tips! Min slutsats är att köra på budget. Ägaren av de där läpparna ska känna sig stolt. Riktigt fina!

22 apr. 2007 14:12:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Mill: Precis det budskap jag ville få ut :) Hahaha tack så mkt, du e för söt!

22 apr. 2007 14:49:00  
Blogger Puman sa...

Jag har stor mun och jag är rädd för köttfärs-effekten! :(
Jag använder Dior Kiss och det funkar bra. Nästa inköp blir det Aco. Tack :)

22 apr. 2007 15:02:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Puman: Hatar köttfärseffekten, det är ju så pinsamt! haha... Ja, ACO är verkligen riktigt bra, är så nöjd :D Ingen fara alls, kul att jag kan tipsa :D

22 apr. 2007 15:20:00  
Blogger Kerstin sa...

Superbra test ju :) Och shit vilka snygga läppar du har :)

22 apr. 2007 15:28:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Kerstin: Haha tack så mkt :)

22 apr. 2007 15:47:00  
Anonymous Anonym sa...

Kul test!

22 apr. 2007 15:59:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Beth: =)

22 apr. 2007 16:02:00  
Anonymous Anonym sa...

åh vad kul o BRA test. skit snygga färger oxå, den första ser ut o vara aprikosfärgad vilket jag har letat länge efter. Ska gå iväg o kika på den ngn dag.

btw snygg form på läpparna du har hehe

22 apr. 2007 16:47:00  
Blogger Miss Upsey Daisy sa...

Håller med alla föregående talare! Snygg mun! Bollar vidare en fråga och det är hur länge ett gloss håller egentligen? Är det skillnad där på dyrt och billigt.. upplever att det blir ofräscht efter ett tag..

22 apr. 2007 16:59:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Lejla: Kul attdu uppskattar testet! :D Ja det tycker jag du ska göra ;) Tack ska du ha!

Miss Upsey Daisy: Tac, tack :) Hmm, i detta fall så måste jag säga att alla gloss håller ganska länge, förutom det från FACE, tycker inte det sitter kvar särskilt länge. Det från ACO och det från Collistar satt bäst, dvs både ett budgetalternativ och en lite dyrare.

22 apr. 2007 17:05:00  
Blogger Miss Upsey Daisy sa...

Menade håller som i att inte bli gammalt ... ofta får jag slänga glosset innan det är slut. :-(

22 apr. 2007 17:14:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Miss Upsey Daisy: Jasså, sorry! Det från ACO har jag haft riktigt länge, sen i höstas faktiskt och den är lika bra nu som då. De andra är relativt nya så kan inte svara på hur länge de håller.

22 apr. 2007 19:59:00  
Anonymous Anonym sa...

bra test!!!
Kul att läsa. Mycket snygga läppar.

22 apr. 2007 21:01:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Rachel: hihi tack :D

22 apr. 2007 21:14:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->