ETIKETTER

tisdag, mars 20, 2007

Utmaning: 4 om mig

Jag hittade denna lista sparad på datorn, minns dock inte från vem den är. Har dessutom gjort om den lite. De e la klart att du orkar läsa ;)

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
The sound of music – såg den som 6-åring första gången och det sa klick direkt.
The hot chick – Rob Schneider är KUNG!
Bride and Prejudice
observera: Bride, inte Pride.
Indiska filmer – brukar sjunga med i sångerna: Shori shori tralalalaa…

4 städer jag bott i:
Jönköping – född här och bor här nu.
Luleå – studerade juridik ett år.

Fyra tv-serier jag gärna ser:
Grey’s Anatomy – McDreamy och jag ska gifta oss.
Scrubs – brukar kolla på nätterna och väcker hela huset med mitt garv!
Lost – men kan det hända något snart eller!
One Tree Hill – inte sett på hundra år, men gaaah så snygga basketgrabbar de finns!

Fyra ställen jag vill åka till:
New York – varje tjejs dröm?!
Fiji – paradiset på jorden!
Hawaii – måste dansa hula-hula och gå runt med blomma i håret.
Rom – vill se alla fina byggnader och uppleva Europas (världens?) charmigast land.

Fyra sånger jag gillar just nu:
The Fray – How to save a life.
Mika – Grace Kelly.
Nelly Furtado – Say it right.
Blero – Sex me.

Fyra tidningar jag köpte senast:
Glamour – prenumererar.
Cosmopolitan – igår.
Cosmopolitan Brud – igår.
ELLE – idag.

Fyra saker jag borde göra oftare:
Plugga – blä!
Läsa skönlitteratur – räknas Harlequin romaner?!
Resa – jag behöver semester!
Ha datorfria dagar censur!

Fyra favoriträtter:
Potatis med sås – jag kan leva på detta i flera dagar!
Lasagne – katten Gustav har en värdig motståndare.
Oxfilé med ugnsstekt potatis och rödvinssås – världens godaste lyx!
Pasta med goda såser som kycklingcurry – vattnas i munnen!

Fyra (fem hihi) bloggare jag vill utmana att svara på dessa frågor:
Snyggingarna Ivana, Fashionholic, Stephanie, Mill & Kerstin – och du som läser detta!


Etiketter:

9 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Jag fixar imorgon! Vad roligt!

20 mars 2007 20:43:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Mill: gör det ;)

20 mars 2007 20:44:00  
Blogger Kerstin sa...

Hihi. Den var ju kul - såklart att jag ska göra den :)

20 mars 2007 21:02:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Kerstin: woohoo va bra :D

20 mars 2007 21:03:00  
Blogger Tillvaron sa...

När vi skåningar ska ta oss någonstans uppåt landet tenderar Jönköping vara det enda vettiga alternativet när det är dags för en behövlig bensträckare. Men mycket mer än så blir det inte. Jag är väl inte den enda som suttit frågande och undrat vad som egentligen döljer sig längs den fashionabla norra delen av E4:an? Vill du möjligtvis dela med dig av dina guldkorn? ;)

21 mars 2007 07:21:00  
Anonymous Anonym sa...

Bra låtar ;) Rom vill jag också åka till, jag har tom en plan att flytta dit och lära mig språket..

21 mars 2007 09:11:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Tillvaron: åh då måste du besöka Jönköping någon gång för mer än en bensträckare ;) Staden är som vilken annan stad som helst under vintern, men det är under sommarn som den bjuder på sig själv som mest! Att spendera dagen på piren är bland det bästa som finns, äta glas, sola och gå strandpromenaden. Framåt kvällen kan man sätta sig på en av flera restauranger som finns på piren och njuta av solnedgången eller bara sitta på på lååååånga bänken som sträcker sig över hela piren. Detta är höjdpunkten under sommarn ;)

Annikki: ja rom måste man besöka känns det som! visst är språket charmigt? de skulle kunna säga de fulaste sakerna men ändå låter det unerbart haha!

21 mars 2007 09:37:00  
Blogger SARA, sa...

hej, gillar din blogg! Lanar garna den har utmaningen! Med vanlig halsning, Sara

24 mars 2007 16:59:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Sara: Hej på dig, va roligt tack så mkt :D haha det tycker ja absolut du ska ;)

24 mars 2007 17:07:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->