ETIKETTER

fredag, mars 30, 2007

Vackert att vara död

Aftonbladet kan man läsa om Americas Next Top Model serien och att deltagarna plåtades döda. Ja, de skulle spela döda i alla fall och jag förstår inte poängen med detta? Jag tycker inte bilderna ser attraktiva och lockande ut. Är detta mode? Vad försöker de sälja? Jag kan förstå att de vill att deltagarna ska testa på olika jobb och utmaningar och att de kanske gjorde detta för skojs skull (?) men seriöst? Jag reagerade mest på en av juryns kommentarer: "Helt fantastiskt vackert". Haha seriöst? Vackert? Knäppt säger jag.

English: Here are some pictures from Americas Next Top Model. The models are posing dead and I really don't see the point of this? Is this fashion? What I really find weird is one of the comments from the jury: "Absolutley beautiful"...eh ...Seriously, beautiful?

Etiketter:

16 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Haha, det värsta är nästan att en av deltagarnas bästa kompis hade dött av en överdos i samband med denna plåtningen. Undrar hur hono kände sig... håller på o tar mig igenom alla avsnitt nu efter hand, så kuuuul! =)

30 mars 2007 15:16:00  
Anonymous Anonym sa...

jag tycker faktiskt också det är snyggt 1. det är inte de mest vanliga ställningar man dör i (haha) 2. för att dem får det och se verkligt ut, det e snyggt för dem är döda men kan fortfarande marknadsföra något..

30 mars 2007 15:38:00  
Anonymous Anonym sa...

Hahahaha ja du.... det finns folk till ALLT =) Du förresten ahr ju inte svarat på din fråga om miraklet i New York *seg som jag e* =) Den handlar om den riktiga jultomten...SE VÄRD!!! Men se den helst när det är snö å jul då får man bästa känslan =) Kram

30 mars 2007 15:49:00  
Anonymous Anonym sa...

Usch.. kan heller inte fatta varför de tog såna bilder.. hemska ju.. var finns det vackra i att vara död?

30 mars 2007 15:55:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Melissa: neee e de sant, fyfan haha, helt galet asså!!

Charlie: nej verkligen inte! håller absolut inte med dig. vad finns det för poäng med plåtningen? det är inte vackert! och nej vadå sälja? vad säljer dem?

Sandiebelle: haha det hade jag glömt heeelt! :D tack för svaret ;) låter intressant haha kram på dig gumman!

Jennie: ellerhur!?! de e helt sjukt ju

30 mars 2007 16:12:00  
Blogger Mill sa...

Förstår inte heller grejen riktigt...

Utmaningen antagen!

30 mars 2007 16:20:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Mill: visst e de sjukt... va roligt ska kika på dinasvar :)

30 mars 2007 16:29:00  
Anonymous Anonym sa...

Åh nej. Fattar inte heller poängen? Ursäkta, men jag skulle nog säga att man förstör mode om det innebär... dött. Och de som förstör är Top Model. Onödigt, dumt och sjukt.

Nej, det var ju inte det bästa.

30 mars 2007 16:45:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Beth: Kunde inte sagt et bättre själv!

30 mars 2007 16:49:00  
Anonymous Anonym sa...

Jag tykcer dom var vackra. Om man tänker sig den mer vampylika stilen på bilderna som kan vara väldigt vackert så tycker jag att dom här bilderna hör till den typen.

30 mars 2007 22:14:00  
Anonymous Anonym sa...

Jag menar att de kan fortfarande marknadsföra något, även om dem inte gör det på bilden.

Sen beror det ju också på hur man ser på bilden, ser man det som skräp så blir det ju det. Andra ser det som konst. Kolla blicken och ställningen på tjejens ögon och kropp (syftar mest på den uppe i vänstra hörnet) dem andra är inte så snygga, nej.. Sen kan man ju diskutera vad som inte är det snygga, om man tog bort blodet och redskapen som finns på bilden så skulle det ju nästan bli som vilken modebild som helst..

vad mycket jag skrev :P

30 mars 2007 22:52:00  
Anonymous Anonym sa...

Hur kan döden vara vackert? Jag kan inte heller förstå poängen! och det absolut sjukaste blir väl att de relatera något hemskt till något vackert??? med tanke på juryns kommentar... Håller me dig Maria, helt sjukt.

31 mars 2007 15:53:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym och charlie: smaken e som baken - delad.

Fiddi: Precis min åsikt. Hur kan man kommentera sådär... galet!

31 mars 2007 15:56:00  
Anonymous Anonym sa...

Håller med, tycker bara att bilderna är osmakliga!

För några år sedan minns jag en modekampanj där alla tjejerna hade lera och tårar i ansiktet, sönderslitna strumpbyxor och uppdragna kläder.. de skulle föreställa väldtäktsoffer, hur jävla glaumouröst är det?
Kräks på sånt här!

2 apr. 2007 12:54:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

I nöd och lust: Det är ju helt stört! att förvandla ngt så hemskt som våldtäcktsoffer till ngt glammigt!! hur tänker folk?!

2 apr. 2007 15:11:00  
Anonymous Anonym sa...

Tanken lär ju vara, precis som med alla andra typer av bilder att man vill förmedla en känsla. Vissa mer provokativa än andra. Varför ska man då utesluta något så naturligt som döden? Döden är precis lika vacker som födelsen enligt mig. Varför ska vi sitta & förakta döden i alla dess former & framställanden när vi alla kommer möta den en dag?
Var inte så jävla bajsnödiga utan ta bilderna för vad de är. Utan att relatera till våldtäktsoffer & annat. Det är känslan, som är konsten - som är vacker. Tack för mig. /Maria

3 apr. 2007 16:23:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->