ETIKETTER

söndag, februari 04, 2007

Film: Tristan + Isolde

Titel: Tristan + Isolde
År: 2006
En riktigt fin kärlekshistoria, baserad på en gammal keltisk saga. Handlar om den förbjudna kärleken (påminner lite om Romeo & Julia) mellan kungens närmaste man Tristan och prinsessan Isolde. Jag hörde tidigare att filmen var dålig eftersom de påstods att halva filmen består av nakenscener så ville egentligen inte se den, men nu med facit i hand förstår jag inte vad folk yrar om. Det var inte den bästa film jag sett precis, men helt klart godkänd. Filmen är två timmar lång och det blev lite för jobbigt faktiskt, mest pga. att många scener utspelar sig i strid, men filmen bjuder på en hel del kärlek också vilket passar mig bra som är svag för kärleksfilmer :) Lite tråkigt är att filmens innehåll skiljer sig ganska mkt från historiens ursprungliga fakta, som exempelvis att de ska dricka en förtrollad dryck och bli kära. Men det gjorde inte så mkt, storyn höll. Sophia Myles som spelar Isolde var vacker som en dag! Det blev en hel del ögongodis också med skådisar som sexiga James Franco, snygga Henry Cavill och heta Rufus Sewell.

Etiketter:

8 Comments:

Blogger Mill sa...

Den har jag inte sett! Det kanske vore något ikväll när jag ska vara ensam hemma! Ha en bra dag. Kram

5 feb. 2007 10:24:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Mill: ja det tycker jag att du ska göra =) Hoppas du får en mysig hemmakväll!! Kram på dig

5 feb. 2007 10:51:00  
Anonymous Anonym sa...

Hahaha knäpp du e! =P Jag ahr med mig din mp3 idag! pussss

5 feb. 2007 12:14:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Melissa: hahaha puss på diig

5 feb. 2007 15:45:00  
Anonymous Anonym sa...

mmm jag har sett den, den är riktigt fin, synd bara det som händer i slutet =(

5 feb. 2007 21:46:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Elin: ja jag vet =( blä

5 feb. 2007 21:49:00  
Blogger Stila sa...

Kul att du tipsar om så mycket film! Jag HATAR att hyra/se en dålig film! Själv såg jag breakfast at tiffanys i helgen den var (för att använda ett i bloggvärlden slitet uttryck) - FAB!

5 feb. 2007 22:20:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Stila: Ja jag ser film jätteofta!! Mmm håller med, man blir så besviken att amn spenderat tid på en onödig film! Åh jag har alltid velat se breakfast at tiffanys, måste verkligen se den!!!

5 feb. 2007 22:49:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->