ETIKETTER

fredag, oktober 27, 2006

The Last Chapter: KomTek-kursen

Åh vet inte riktigt vart jag ska börja. Jag är så glad, så ledsen, så trött och så pigg på en och samma gång! Ja, här kommer alla känslorna på en och samma gång! Idag var sista dagen i kursen kommunikation och teknologi, därför är jag ledsen. Kursen har verkligen varit annorlunda och skiljt sig från hur vanliga kurser brukar vara. Jag har upplevt hela kursens innehåll positivt och är nöjd med det mesta, tror det är lärarnas förtjänst hur studenterna uppfattar kursen, så stort tack till er Mattias, Daniel och Johan! En eloge till er!

Samtidigt är jag glad över att projektarbetet är över. Det hela började verkligen jätte roligt men det döck upp problem fram mot slutet, som exempelvis att programmet Flash krånglade! Vår kodning gick inte att spara och efter hundra miljoner försök så beslutade vi att göra om att på Photoshop. Lättare sagt än gjort! Tillslut lyckades vi iallafall och idag hade vi vår redovisning. Den gick helt ok, men dem gick inte riktigt till på det sätt som vi hade planerat när det gällde att visa prototypen...men det gick bra iallafall...

Hela denna veckan har jag bokstavligt talat slitit arslet av mig eftersom jag har höga krav på mig själv och vill prestera mitt bästa. Det som var nytt för mig under arbetets gång, var att inse att alla har inte samma krav på sig själva som jag har på mig. Därför presterar man olika mycket. Vissa i gruppen gjorde faktiskt inte alls så mycket, medan andra gjorde betydligt mer. Jag hoppas ingen tar illa vid att jag skriver detta, menar absolut inget illa, älskar er alla det hoppas jag ni vet, men ibland blir det så när man har olika krav på sig själva och presterar olika mycket...

Tjejer, vår kick-off ägde verkligen! Jag, Farah och Rania var hemma hos Zalga och Josette och käkade frukost ihop. Cheya, du saknades! Verkligen mysigt och roligt! Senare hade vi det gött med massa godsaker som chips och choklad och dricka. Efter att ha svullat betydligt mycket, började vi spela mitt IDOL-spel som jag vann av tv 4. Vi delade in oss i två grupper, Zalga & Rania mot mig, Farah & Josette. Som Farah skrev: "...vi delade upp oss i lag och tävlade om vem som sjöng sämre och sämst..." Hahaha riktigt kul va det iallafall!

Just nu sitter jag i skolan och är trött för jag har inte fått mycket sömn denna vecka då jag stannat kvar i skolan från nio på morgonen till halv nio på kvällen varje dag, förutom igår då jag och Josette fightades med Photoshop och sedan med kodningen av presentationen till tjugo i tolv på natten!!! Jag var hemma runt halv ett!

Änå är jag någorlunda pigg eftersom vi fått CSN och jag ska nu iväg och shoppa lite för att belöna mig efter allt slit och stress jag genomgått! I REALLY NEED IT!

Och nej internet har vi inte fått hem ännu! Blir sur bara jag tänker på det bredbandsbolaget som inte förtjänar att nämnas här...

Nu ska jag iväg och shoppa! Imorgon blir det träning i gymmet på Friskis&Svettis. Jag och Dorin ska börja träna där. Hmm, Friskis och Svettis... frisk och svett? haha vilket namn!

Etiketter:

0 Comments:

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->