ETIKETTER

fredag, september 29, 2006

Chapter Four

Tjollahopp! Sitter framför laptopen och käkar lite vindruvor, mumsigt! Är ledig idag, men ska plugga hela dagen. Ska strax sätta igång med pluggandet, tänkte läsa i The inmates are running the asylum. Igår på lektionen fick vi lära oss att använda Microsoft Producer. Skitgrymt program som man använder exempelvis när man ska framföra en presentation med PowerPoint och då samtidigt spela in sig själv med kamera, då man presenterar den. Sen kan presentationen visas för publik och då finns talaren med på bild och presenterar. På så sätt behöver man inte vara på plats där presentationen sker, men ändå närvarande, haha hur bra som helst! Jag och Madde testade på programmet och spelade in oss själva då vi presenterade olika sporter på engelska, gick riktigt bra, även fast vi kanske inte lät så trovärdiga då vi skulle berätta varför golf och schack va underbara sporter (!) hahaha! Kul hade vi iaf! Vi kommer använda detta program när vi ska göra vår autobiography. Känns skönt eftersom jag trodde att den skulle ske live, men spelar man in så kan man ju spela om ifall man skulle råka göra bort sig, vilket jag i vilket fall som helst kommer att göra! Haha! På tal om att göra bort sig, hahahaha, jag gjorde det tydligen igår!!! Skickade ett PIM (snabbmeddelande via ett program på skolan) till en lärare eftersom jag hade lite frågor. När man skickar ett PIM så ploppar meddelandet upp på mottagarens skärm... och tydligen hade den läraren lektion och hade sin dator kopplad till en stor skärm där studenterna (1/3 av min klass) kan se allt som händer på skärmen! Läraren undrade tydligen vem jag var och letade fram min bild som finns på den sidan hahaha... allt det här vet jag nu tack vare min vän Rania som fanns på plats på lektionen hahaha.. aja, hade iaf en grym bild, och den gick tydligen hem hos klassen haha...!
Fan det här med att blogga är ju grymt! Gick in på
Annikas och Sannas bloggar i klassen, riktigt fräscha bloggar hade de, eller vad säger ni?! Nu måste jag sätta igång med pluggandet!
I’ll be back! Hasta la vista baby!

Etiketter:

0 Comments:

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->